چطور پنجره های ناخواسته پاپ آپ را ببندیم؟


همه ما در حین وب گردی به سایت هایی بر میخوریم که با کلیک روی آنها سایت های مزاحم دیگری به نام پاپ آپ (Pop-Up) نیز باز می شوند. گاه تعداد این پنجره های پاپ آپ به میزانی است که تمام مرورگر را اشغال کرده و باعث اذیت کاربر می شود.

این پنجره های ناخواسته ممکن است حاوی تبلیغات نامناسب، پنجره های بازشو و بدافزار باشد که روی سرعت و عملکرد رایانه شما تاثیر بگذارند. یکی از بهترین افزونه های کروم در زمینه جلوگیری از باز شدن صفحات تبلیغاتی ناخواسته ، برنامه Poper Blocker می باشد. تنها کافی است گزینه ADD TO CHROME را انتخاب کنید تا از این به بعد هیچ پیامی برای شما نمایش داده نشود. البته هر بار که یک پنجره پاپ آپ مسدود می شود، در بالای مرورگر کروم پیغامی مبنی بر فعال کردن پاپ آپ در صورت نیاز  می بینید. با کمک تغییر تنظیمات در مرورگرهای مختلف و همینطور استفاده از نرم افزارهای مختلف می توان این مشکل را تا حدودی برطرف و پنجره های بازشو را مسدود کرد.

بستن پنجره های بازشو در مرورگر کروم

  • مرورگر کروم را در رایانه خود باز کنید.
  • روی سه نقطه ی بالا سمت راست کلیک کرده و سپس Setting را انتخاب کنید.
  • گزینه Advanced را کلیک کنید.
  • در بخش «Privacy and security»، روی تنظیمات محتوا گشته وsetting Content را بیابید.
  • روی بخش « Pop-ups and redirects» یا پنجره‌ های بازشو کلیک کنید.
  • در بالا، تنظیمات این بخش را روی Blocked قرار دهید.

لازم است بدانید که همه پنجره های بازشو آگهی یا هرزنامه نیستند. بعضی از وب‌ سایت‌های مشروع، محتوای وب را در پنجره‌ های بازشو نمایش می ‌دهند و اگر بخواهید که به آنها دسترسی داشته باشید لازم است که دوباره این قسمت را فعال کنید تا پنجره های بازشو برای شما نشان داده شوند.

در اینترنت اکسپلورر چگونه این پنجره ها را ببندم؟

اگر مرورگر شما اینترنت اکسپلورر است، برای این کار تنها کافی است روی نماد چرخ دنده در قسمت بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید و سپس «internet options» را انتخاب نمایید. در کادر باز شده به تب «Privacy» بروید. در این قسمت با تیک زدن گزینه «Turn on pop-up Blocker»، مسدود ساز پاپ ‌آپ در این مرورگر را فعال کنید. امکان تنظیم میزان غیرفعال کردن تبلیغات پاپ ‌آپ نیز در این مرورگر وجود دارد، بدین منظور کافیست بر روی گزینه Settings که در قسمت pop-up Blocker قرار دارد کلیک کرده و سپس در صفحه باز شده نام وب‌ سایت موردنظر را تایپ کنید.

منبع : کالا سودا

با برترین روش های ایمن‌سازی وای‌فای آشنا شوید

 اگر وای‌فای خود را به درستی ایمن نکنید، این امکان را برای دیگران فراهم می‌کنید که از آن استفاده کنند؛ درصورتی که می‌توانید وای‌فای خود را با اعمال روش‌هایی در برابر این افراد ایمن نگه دارید.

به گزارش کالاسودا به نقل از ایسنا،‌ اینترنت از زمان آغاز به کار خود راه درازی را طی کرده‌است و این موضوع به محققان نخبه و اختصاصی دانشگاه محدود نمی‌شود. در حال حاضر اینترنت در تلفن‌های همراه و تعداد بسیار زیادی از خانه‌ها، محل‌های کار و حتی کافه‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و همه جا وجود دارد.

با جهش در تعداد روترهای وای‌فای در طول سال‌ها، اگر وای‌فای خود را به درستی ایمن نکنید، برای فرد دیگری امکان‌پذیر است که از آن استفاده کند. اما چطور ممکن است فردی با وای‌فای شما آشنا و از آن استفاده کند؟

اتصال به اینترنت آهسته و کند

آیا شما یک ارتباط اینترنتی آهسته را تجربه می‌کنید؟ یا سرعت اینترنت به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است؟ در حالی که دلایل مختلفی پشت یک ارتباط آهسته وجود دارد، درست مانند مشکلات مربوط به سرور، که یک دیوار بتنی بزرگ می‌تواند سیگنال‌ها را آهسته کند، در غیر این صورت ممکن است کسی به اینترنت شما متصل شده و اینترنت شما را به اشتراک گذاشته باشد.

از میان فهرستی از ابزار متصل به درگاه عبور می‌کند

هر دستگاهی که با سیستم خصوصی شما مرتبط باشد، یک آدرسIP  و آدرسMAC  دارد. آن‌ها ممکن است یک نام دل‌خواه مانند کامپیوتر ABC داشته باشند (که توسط مالک نامیده می‌شود) و می‌تواند در فهرست دستگاه‌های متصل از طریق تنظیمات سوییچ پیدا شود. بنابراین، درصورتی که شما یک نام ناآشنا را در سیستم خود پیدا می‌کنید که تشخیص نمی‌دهید، به احتمال زیاد، همان فرد متجاوز است!

در این گزارش راه‌هایی برای ایمن‌سازی شبکه اینترنت بی‌سیم آورده شده است.

 از یک گذرواژه طولانی و پیچیده استفاده کنید: پروتکلWPA۲  یک برنامه رمزگذاری است و برای حفاظت از وای‌فای دسترسی دارد. پروتکل WPA۲ جدیدتر و امن‌تر از پروتکل‌های چیده‌شده مانند WPA، WEP  و غیره است. به‌عنوان یک کاربر، شما فقط نیاز به تنظیم امنیت WPA۲ در روتر و اطمینان از آن با یک رمز عبور قوی دارید. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، بدیهی است، ایجاد یک رمز عبور طولانی و پیچیده می‌تواند کاری خسته‌کننده باشد، اما باید از این بابت اطمینان حاصل کنید که این رمز را به یاد می‌آورید و شخص دیگری هم نمی‌تواند آن را حدس بزند.

اطلاعات ورود به روتر را تغییر دهید:

اکثر روترهای وای‌فای دارای دو آدرسIP  هستند: ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۲.۱ و از هر مرورگر قابل دسترسی هستند. اکثر روترها با اصطلاح ‘root’ و ‘administrator’ به عنوان ورود به سیستم و کلمه عبور و با یک بار وارد شدن وارد می‌شوند. شما به تنظیمات روتر می‌روید، از آنجا که ورود به سیستم آسان است با توجه به اینکه کلید رمز بسیار رایج است، هر کسی می‌تواند تنظیمات روتر خود را دریافت کند. برای حفظ این موضوع، جزئیات ورود به سیستم روتر را به گزینه دیگری غیر از «admin» تغییر دهید.

مخفی کردنSSID  روتر:

یک راه قدرتمند برای محافظت از سیستم این است کهSSID  سوئیچ را پنهان کنید. این موضوع تضمین می‌کند که فقط یک سیستم قابل اتصال نیست. شما باید آدرس را به طور فیزیکی وارد کنید.

منبع : کالا سودا

بیمه سایبری شخصی به بیمه‌نامه مالکین اضافه شد

شرکت Saga ارائه‌دهنده خدمات بیمه‌ای اعلام کرد: در تلاش است تا به افرادی که قربانی جرائم اینترنتی شده‌اند کمک کند و در حال حاضر نیز بیمه‌نامه پوشش شخصی سایبری را در بیمه‌نامه‌های خود دارد.

این بیمه افراد را در برابر خطرات دستگاه‌های شخصی‌اش محافظت می‌کند. طبق گفته‌ی Saga، گزینش برای جلب بیمه جاسوسی علیه اشخاص اولین نوع از آن است که وارد بازار می‌شود. طی مطالعه انجام‌شده توسط Saga  این شرکت مدعی است که %72  از تعداد 11،300 مشتری بالای 50 سال در معرض خطر تقلب اینترنتی یا کلاه‌برداری آنلاین هستند. در پاسخ به این نگرانی رو به رشد، این شرکت به شما کمک می‌کند تا از افرادی که قربانی جنایتکاران اینترنتی شده‌اند محافظت کنید.


این تحقیق همچنین نشان داد که %75 از اعضای Saga باوجود نگرانی در مورد تهدیدات آنلاین از وب برای خرید و بانکداری آنلاین استفاده می‌کنند. کاربران همچنان برای خرید کتاب، رزرو هتل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

Simon Mcphee رئیس صندوق بیمهSaga  گفت: "به دلیل اینکه در حال حاضر اکثر معاملات شخصی ما به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، در صورت تبدیل‌شدن به یک قربانی حمله سایبری، ما باید اطمینان حاصل کنیم که از منظر مردم از آن‌ها محافظت می‌کنیم." "بسیاری از اعضای بیمه ما، برنامه‌های کاربردی و سیستم‌عامل‌های دیجیتالی را پذیرفته و از آن‌ها در زندگی روزمره خود بهره می‌برند. به‌هرحال فنّاوری همچنان در مسیر تکامل است، بنابراین ما باید از روش‌های مورداستفاده برای تقلب آنلاین و کلاه‌برداری‌های اینترنتی آگاهی داشته و از آن پیشگیری کنیم."


طبق گفته Saga، درحالی‌که بسیاری از بیمه‌گذاران برنامه‌هایی را در بخش تجاری خود برای مقابله با خطرات سایبری پوشش می‌دهند، اما هیچ‌کدام تا به امروز این پوشش‌ها را عملی نکرده‌اند. یکی از برنامه‌های ما به‌عنوان بخشی از افزودنی قانونی پوشش سایبری، در صورت امکان برگرداندن دستگاه‌های الکترونیکی مشتریان به حالت قبلی است. علاوه بر این، این پوشش از طریق شرکت نظارت بر اعتبار پس از حمله سایبری کلیه هزینه صدمات وارده را پرداخت می‌کند و داری یک خط مشاوره‌ای است که مشتریان می‌توانند در مورد نگرانی‌های امنیت سایبری خود با آن‌ها مشاوره کنند.

"ما بسیار هیجان‌زده هستیم تا بتوانیم محصولات منحصربه‌فرد خود را به مشتریان ارائه دهیم، نگرانی واقعی ما کمک در برابر مشکلاتی است که آن‌ها به ما اعلام می‌کنند. علاوه بر کمک به مشتریانی که تبدیل به قربانی حمله سایبری شده‌اند، این کمک‌ها دارای خط‌مشی برای بحث در مورد مسائل مربوط به حملات سایبری است که ممکن است برای مشتریان نگران‌کننده باشد."

قابلیت جدید هوش مصنوعی: پیش‌بینی زلزله

پژوهشگران توانسته‌اند در یک بررسی آزمایشگاهی، از «یادگیری ماشین» و «یادگیری عمیق» برای پیش‌بینی موفقیت‌آمیز پس‌لرزه‌ها استفاده کنند.

قابلیت جدید هوش مصنوعی: پیش‌بینی زلزله

محققان دانشگاه هاروارد و گوگل روش موفقی برای پیش‌بینی پس‌لرزه‌ها ابداع کرده‌اند که در آن از قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود.
پس‌لرزه به زلزله‌های کوچکی گفته می‌شود که بعد از یک زمین لرزه بزرگتر قبلی، در همان منطقه روی می‌دهد.
پس‌لرزه‌ها که ممکن است ساعت‌ها، روزها و حتی ماه‌ها به درازا بکشند، می‌توانند بسیار خطرناک باشند زیرا قابل پیش‌بینی نبوده و بعضاً باعث فرو ریختن ساختمان‌هایی می‌شوند که در جریان زمین لرزه اصلی فرو نریخته‌اند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت ورج، با این حال، تحقیقات اخیری که توسط پژوهشگران هاروارد و شرکت گوگل صورت گرفته، امیدها را نسبت به پیش‌بینی این بلای طبیعی افزایش داده است.
این محققان در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند که یادگیری عمیق (Deep Learning) که یکی از زیرشاخه‌های هوش مصنوعی است می‌تواند مکان وقوع پس‌لرزه‌ها را با دقت بیشتری نسبت به مدل‌های فعلی پیش‌بینی کند.
در این روش، محققان تاریخچه‌ای از اطلاعات لرزه‌خیزی را که شامل 131 هزار شوک اصلی و پس‌لرزه بود، وارد شبکه عصبی کردند.
این سیستم توانست به طور دقیق‌تر 30 هزار پس‌لرزه را پیش‌بینی کند و عملاً نشان داد که نسبت به مدل‌های فعلی از جمله روش پیش‌بینی Coulomb یا دیگر مکانیزم‌های مشابه قابل اعتمادتر است.
نتایج این مطالعه در نشریه نیچر منتشر شده است.
 


Brendan Meade استاد علوم سیاره‌ای و زمین‌شناسی که به نویسنده این مقاله کمک کرده است، به ساینس‌دیلی گفت: سه نکته‌ای که در مورد زلزله می‌خواهیم بدانیم این است که چه زمانی زلزله می‌آید، بزرگی آن چقدر است و در کجا حادث می‌شود.
وی افزود: قبل از این شیوه، ما با استفاده از قوانین تجربی می‌کوشیدیم زمان و بزرگی زلزله‌ها را حدس بزنیم و اکنون ما در حال کار بر فاکتور سوم هستیم، یعنی جایی که ممکن است زلزله‌ها واقع شوند.
بر اساس این گزارش، از آنجا که هوش مصنوعی فاکتورهای مختلف تغییرات لرزش را در نظر می‌گیرد، این شیوه از دقت بالایی برخوردار است زیرا توانایی هوش مصنوعی برای کشف الگوهایی موجود در داده‌های پیچیده که قبلاً نادیده گرفته می‌شد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
با وجود موفقیت این پژوهش، استفاده گسترده از آن فعلاً مهیا نیست زیرا محققان خاطرنشان می‌کنند که مطالعه آنها فعلاً تنها یک نوع پس‌لرزه را شامل می‌شود و حال آن که در زلزله‌شناسی، متغیرهای بسیار زیادی از قبیل آرایش زمین در نقاط مختلف، نوع گسل‌ها، ساختار پوسته زمین و غیره باید مورد نظر قرار گیرد.
یکی از محققان این پروژه می‌گوید ما هنوز برای این که بتوانیم واقعاً پس‌لرزه‌ها را پیش‌بینی کنیم، راه درازی در پیش داریم ولی به نظر من یادگیری ماشین (یکی دیگر از زیرشاخه‌های هوش مصنوعی) از پتانسیل عظیمی در این خصوص بهره‌مند است.
منبع : تی نیوز
 

۵ چالش امنیت سایبر که شرکت‌ها باید بدانند

تمام شرکت‌های فعال در وب، یا حداقل با استفاده از فن‌آوری‌های اینترنت در عملیات‌های روزانه خود، در وسط این گذار قرار دارند. با توجه به دفاع سایبری، از " اصل هزینه " به " اصل سرمایه‌گذاری " ، هیچ شرکتی قصد ندارد از اعتبار آسیب‌دیده، از دست دادن داده‌ها و اعتماد به مشتریان تخریب‌شده ، رنج ببرد، که همه آن‌ها به طور حتم در پی نقض امنیت سایبری یا جاسوسی اینترنتی شرکت و یا حمله ویروس اتفاق خواهند افتاد.
با توجه به این نکته، می بایست به پنج مورد از موارد مدیریت تداوم کسب و کار از دیدگاه امنیت سایبری آگاهی داشته باشیم:
از مقررات منطقه‌ای و جهانی آگاه باشید.

GDPR یا مقررات حفاظت از داده عمومی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شهروندان مربوطه آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد، سال گذشته تا سال ۲۰۱۸ به طور کامل اجرایی شد. همان طور که شرکت‌های اینترنتی و شرکت‌هایی که با مشتریان اتحادیه اروپا کار می‌کنند پوشش داده می‌شوند، کل دنیا به عنوان شرکت‌هایی که تصمیم به استفاده از یک شرایط خاص خدمات برای مشتریان خود بدون در نظر گرفتن موقعیت خود دارند ، سود می‌برند. هر شرکتی که با GDPR مطابقت نداشته باشد موظف است تا حداکثر ۱۷.۵ میلیون پوند ( حدود ۲۰ میلیون یا ۴ ٪ از درآمد جهانی خود را بپردازد که هر کدام بالاتر است ). چنین مبلغی در واقع هر کسب‌وکار کوچک یا متوسط را می‌کشد و آن‌ها را از کسب‌وکار خارج می‌سازد. بسیار واضح است که با توجه به مقررات دولتی، سازمان‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری در دفاع سایبری به منظور جلوگیری از نقض داده‌ها دارند ، حتی اگر جریمه سنگین را به همراه داشته باشد.


قبل از PC و دستگاه های گوشی های هوشمند، IoT سیل  خود را در بازار آغاز کرده است، و این تنها یک مساله قبل از رسیدن به یک وضعیت  بحرانی در فضای کسب‌وکار است. ورود تجهیزات اینترنت و عادی‌سازی آن در یک محیط تجاری ثابت خواهد کرد که برای تامین امنیت چالش برانگیز خواهد بود ، چرا که فن‌آوری هنوز در دوران کودکی خود است. به زودی امیدی برای استانداردسازی هم وجود دارد، چون هر دوی مایکروسافت با سیستم‌عامل Azura Sphere و آندروید گوگل، پلت فرم‌های استاندارد تری را برای ساخت دستگاه‌های IoT تولید خواهند کرد . استانداردسازی در فضای اینترنت برای همه خوب خواهد بود، زیرا فروشندگان واقعی سیستم‌عامل وجود خواهند داشت که مشتریان می‌توانند در صورت نیاز به دنبال پشتیبانی باشند. در صورتی که یک وضعیت اضطراری در هر زمان رخ دهد ، قابلیت دسترسی و دسترسی به خدمات پشتیبانی رسمی به کاهش مسائل امنیتی کمک خواهد کرد.
تجاری سازی بسته‌های بهره‌برداری

 
پیش از این ، کیت‌های سو استفاده تنها برای افرادی موجود بودند که به صراحت به دنبال سوژه ها بودند، از آنجا که مجرمان سایبری به دنبال راه های جدید برای افزایش سودآوری خود هستند، بخشی از دسترسی به اینترنت تنها از طریق TOR  میسر است، با این حال آن‌ها شروع به فروش کیت‌های سو استفاده به قیمت ارزان در وب سایت کرده‌اند. حتی صفحات فیس بوک وجود دارند که در آن‌ها چنین کالاهایی توسط جامعه مجرمان سایبری برای قیمتی مقرون‌به‌صرفه به فروش می‌رسند. مهم است که شرکت‌ها نرم‌افزار و سخت‌افزار خود را از طریق نگهداری منظم به روز نگه دارند. این چیزی است که نمی توان آن را نادیده گرفت، به روز رسانی سیستم‌های عامل، BIOS و دیگر سخت‌افزار ضروری باید به منظور برطرف کردن نقاط ضعف کشف شود.

تحقیق و توسعه مجرمان سایبری

استراتژی امنیت سایبری پنج سال پیش امروز دیگر قابل اجرا نیست. هکرها همچنان خود را بهبود می بخشد، راه های جدیدی را برای به دست آوردن سود بیشتر از طریق ایجاد سوء استفاده های جدید و بدافزار به دست می آورند. این دو نوع ویروس مخرب معیوب Ransomware و Cryptocurrency، پنج سال پیش وجود نداشت.


هزینه خرابی امنیتی فراتر از روز اول
شرکتی که نقص اطلاعات، عفونت ویروس یا حملات DDoS را تجربه می کند، مشکلات بیشتری را در برابر روز اول حملات رخ می دهد. ترمیم وتغییر نام تجاری و شهرت شرکت، از دست دادن فرصت های تجاری و اعتماد به نفس هر دو تامین کننده و مشتریان هستند. از این رو، توجه اولی به پرداخت هزینه های امنیت سایبری به عنوان یک سرمایه گذاری طولانی مدت و نه فقط هزینه ی ساده است. تغییر ذهنیت باید از بالا و پایین بیرون آید، آگاهی از امنیت سیستم باید از هیئت مدیره شرکت تا کارکنان زیرمجموعه صورت گیرد.