حمله سایبری به سیستم‌ های آبیاری

سامانه ‌های آبیاری هدف حملات سایبری قرار گرفتند. گفتی است این حملات با استفاده از یک بات نت انجام شده است و هدف آن به خطر انداختن زنجیره تأمین غذا برای یک کشور است

.


به گزارش کارگروه امنیت سایبربان؛ هکرها با شناسایی یک آسیب ‌پذیری در سامانه‌های آبیاری هوشمند، اقدام به طراحی یک بات نت نمودند که این بات نت در حوزه اینترنت اشیا فعالیت دارد. شایان ذکر است این موضوع توسط محققان امنیت سایبری اسرائیلی در اجلاس دفکان مطرح شده است.

این بات نت موجب بی نظمی در سامانه های آبیاری است و باعث می شود منابع آبی با خطر روبه رو شوند و در برخی مواقع در مکان ها ذخایر آب صفر شد و مردم را با برخی مشکلات مبارزه کنند.

در برخی کشورها از سامانه های هوشمند آبیاری استفاده می کنند و این سیستم ها با استفاده از اینترنت اشیا فعال می شوند. برخی تجهیزات اینترنت اشیا آسیب پذیری هایی دارند که هکر ها از آنها سوء استفاده می کنند. در این مورد نیز شاهد موردی مشابه هستیم. کاربران با طراحی بات نت های اینترنت اشیا به اهداف خرابکارانه خود دست میابند.


طبق تحقیقات صورت گرفته توسط محققان امنیت سایبری، این آسیب پذیری در تجهیزات تولید شده در سه شرکت « RainMachine»، «GreenIQ» و «BlueSpray» به چشم خورده است. این سه شرکت جزو معروف ترین تولید کنندگان تجهیزات آبیاری هوشمند هستند.

این محققان در دانشگاه بنگورین اسرائیل (Ben-Gurion University) فعالیت داشتند و موضوع یاد شده را در اجلاس دفکان رسانه ای کردند. همچنین به این موضوع اشاره کردند که برخی از این تجهیزات به شبکه های محلی متصل هستند و موجب گسترش گستره تهاجمات می شوند.

منبع سایبریان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.