با حدود 1.2 میلیارد کاربر فعال در هر ماه، Gmail یکی از محبوب ترین سرویس های ایمیل در این سیاره است. برای بسیاری از این کاربران، این حساب Gmail، حساب اصلی آنها - و اغلب تنها – حساب آنها است. و به ده ها یا حتی صدها حساب آنلاین دیگر آنها مرتبط است.

فیس بوک، بانکداری آنلاین، همه فروشگاه های آنلاین که معمولا از آن خرید می کنند. همه آنها اشاره به یک حساب Gmail دارند. و با این حال تنها 1 نفر از هر 10 کاربر از یکی از بهترین سیستم های دفاعی Gmail در برابر هکرها استفاده می کند. این سیستم اعتبار دو مرحله ای یا 2SV نامیده می شود و کار را برای مجرمان سایبری برای ورود به حساب Gmail شما، بسیار مشکل می سازد.

در اینجا توضیح می دهیم که چگونه کار می کند. هنگامی که 2SV را در Gmail فعال می کنید، دیگر نمی توانید فقط با آدرس ایمیل و رمز عبور خود وارد سیستم شوید. برای شما یک کد خاص یکبار مصرف ارسال می شود. گوگل می تواند آن را در یک پیامک برای شما بفرستد، با شما تماس بگیرد و آن را بخواند یا می توانید از برنامه Authenticator Google برای ایمن سازی خود استفاد کرده و در تلفن همراه یا تبلت خود یک کد را درخواست نمایید.

حتی اگر قربانی یک حمله فیشینگ شوید و هکر به رمز عبور Gmail شما دست پیدا نماید، آن فرد همچنین باید تلفن یا تبلت شما را که Authenticator را بر روی آن نصب کرده اید، بدزدد یا سیم کارت تلفن شما را به دست آورد و رد تماس ها و پیام های متنی (که می توانند اتفاق بیافتد، هرچند که نسبتا غیر معمول است) شما را بزند. بدون یک راه برای تکمیل مرحله دوم، مهاجم نمی تواند به صندوق پستی شما دسترسی پیدا کند.

تأیید صحت دو مرحله ای یکی از بهترین روش هایی است که می توانید از خودتان محافظت کنید. تنظیم آن فوق العاده آسان است و فقط یک یا دو دقیقه طول می کشد. گوگل حتی شما را در کل فرایند راهنمایی می کند.

پس چرا بیشتر مردم این کار را انجام نمی دهند؟ دلایلی که اغلب ذکر می شوند تنظیم بسیار سخت آن است. برخی نگرانی در مورد مسائل مربوط به حریم خصوصی دارند. با این حال، در سال 2018، دلیل خوبی برای استفاده نکردن از این احراز هویت دو مرحله ای وجود ندارد.

چندین سال که هر روز در مورد رخنه ها و نفوذهای جدید خبرها و مطالبی را خوانده اید. یکی از راه های ساده برای اطمینان از اینکه از این رخدادها دور بمانید چیست؟ احراز هویت دو مرحله ای را روشن کنید.

منبع :سافت یاب