سال 2017 سال هوشمندانه ای برای هوش مصنوعی بود، نه فقط از لحاظ پیشرفت تکنولوژی، بلکه برای تکامل درک ما از تاثیر AI بر جامعه ما. در اینجا پیش بینی های من در مورد دو موضوع که به تمرکز اصلی AI در سال 2018 تبدیل خواهند شد وجود دارند.

الگوریتم ها روش کار ما را تغییر خواهند داد.

هنگامی که ما در مورد AI صحبت می کنیم، اغلب ما بر این اعتقاد هستیم که قصد دارد نوع خاصی از شغل ها (مانند صندوق ها یا خدمات نگهداری) را از بین ببرد. با این حال، ما اغلب این واقعیت را نادیده می گیریم که این فناوری نیز به آرامی در طول عمر در بسیاری از جنبه های زندگی ما نفوذ کرده است.

من این مورد را به عنوان تمایز بین AI و IA اشاره می کنم: هوش مصنوعی در برابر افزایش هوش. علیرغم پیشرفت هایی که ما در توسعه AI ایجاد کرده ایم و در سال 2018 ادامه خواهیم داد، هنوز سال ها از AI به جای جایگزینی کارهای انسانی فاصله داریم. با این حال، ما بسیار نزدیک به دیدن تاثیر AI در تقریبا هر کار و تقویت هوش انسانی هستیم.

در مورد چگونگی انجام کارهای روزانه خود در محل کار فکر کنید. حتما قسمتهای احتمالی در روز شما وجود دارد که نیاز به انجام وظایف تکراری یا تشخیص الگو دارند، که می توانند به شخص دیگری منتقل شوند بدون این که در این زمینه دانش و خلاقیت بالایی داشته باشند. به عنوان مثال یک دکتر را ببینید: AI به زودی قادر خواهد بود تا بیماری های شایع را سریع تر و دقیق تر از انسان تشخیص دهد. تصور کنید جهانی که کامپیوترها در آن تاریخ پزشکی بیمار، نتایج آزمایش و اسکن را بخوانند، و آنها قادر به ارائه تشخیص های مختلف ممکن به پزشکان باشند که احتمال این که هر یک از آنها درست باشد بسیار زیاد است. در حال حاضر، پزشکان می توانند زمان بیشتری را صرف تفسیر تشخیص های احتمالی، برقراری ارتباط با بیماران و ایجاد برنامه های درمان منحصر به فرد و پایدار برای هر بیماری خاص صرف کنند.

دنیایی که پزشکان آن توسط AI جایگزین شده اند (در صورتی که اتفاق می افتد) بسیار دور است. با این حال، جهان که در آن پزشکان با کمک AI کارآمدتر و موثرتر هستند، خیلی زود پیش خواهد آمد. در مواردی مانند این، AI جایگزین کار هر کسی نیست؛ این به سادگی اجازه می دهد که مردم کار خود را بهتر انجام دهند.

AI تحت نظارت بیشتری قرار خواهد گرفت.

AI فوق العاده قدرتمند است و تصویب آن به سرعت در حال افزایش است و کار ما را افزایش می دهد و به ما اجازه می دهد تا بر بخش هایی از کارمان تمرکز کنیم که مهمترین قسمت آن هستند. اما بخشی از این که AI خیلی جذاب است، بسیار خطرناک نیز می باشد.

الگوریتم ها برای توانایی آنها در تصمیم گیری آگاهانه و با سرعت و دقت مطلوب هستند. اما همان توان اجازه می دهد تا الگوریتم هایی که تصمیمی نادرست را اتخاذ می کنند (و ادامه دادن تعصب) برای انجام این کار با سرعت بیشتری و تاثیر گسترده ای نسبت به انسان ها داشته باشند. همانطور که در پست پیشین من در مورد قسمت تاریک هوش مصنوعی ذکر شده است، برای مجموعه ای از داده های همگن برای تولید الگوریتم های محو شده ای که تصمیمات مهم در مورد زندگی مردم وجود دارد، پتانسیل وجود دارد - و ما در حال حاضر شاهد تاثیر این مورد هستیم (نگاه کنید به ربات توییتر مایکروسافت "Tay" و نتایج تصویر گوگل برای gorilla).

به همین دلیل است که AI در سال 2018 پرخاشگرتر خواهد شد، و به همین دلیل بیشتر مورد بررسی و نظارت قرار خواهد گرفت. با این حال، سال 2018 سالی است که شرکت هایی که محصولات AI را خریداری می کنند، فقط درباره قدرت پیش بینی الگوریتم نمی اندیشند - آنها تصور خواهند کرد که الگوریتم ها در پیش سنجش، بررسی و به حداقل رساندن تاثیر غیر منتظره ریسک ها کمک خواهند نمود.

منبع : سافت یاب