هک کردن رمز عبور WPA2 سیستم Wi-Fi شما آسان تر شده است

حصول اطمینان از امنیت یک شبکه خانگی همیشه آسان نیست – حتی اگر شما تمام اقدامات احتیاطی را که می توانید انجام دهید. عوامل متعددی وجود دارد که در آن نقش دارند و یکی از آنها روتر است. با یک رمز عبور خوب و رمزگذاری WPA2 شما تقریبا مطمئن هستید. تا به امروز به این گونه بوده است. محققان روش جدید و ظاهرا بسیار آسانی برای هک WPA / WPA2 PSK فعال Wi-Fi کشف کردند.

کشف تصادفی

راه جدید برای رمزگشایی گذرواژه های Wi-Fi ظاهرا به طور تصادفی کشف شد: محققان امنیتی که با Hashcat کار می کردند، یک ابزار رمز گشایی رمز عبور بسیار محبوب، در واقع تلاش برای پیدا کردن راه های جدید برای شکستن پروتکل امنیتی WPA3 بودند که با این روش جدید WPA2 مواجه شدند.

این روش جدید می تواند به هکرها دسترسی به کلید اشتراکی (PSK) برای Wi-Fi شما به ارمغان بیاورد و در نتیجه آنها به شیکه شما دسترسی خواهند داشت. تفاوت بزرگی این روش با روش های قبلی ظاهرا این است که مجرمان سایبری نیازی به دسترسی کامل به Handshake 4 طرفه ندارند. به جای آن، حمله جدید بر روی RSN IE، Robust Security Network Information Element از یک قاب EAPOL انجام می شود.

به گفته محققان، شما همچنین نیازی به کاربری ندارید که به شبکه هدف وارد شود تا اطلاعات ورود خود را (چیزی که قبل از آن لازم بود) را ضبط کنید، زیرا مهاجم در حال حاضر به طور مستقیم با نقطه دسترسی ارتباط برقرار می کند. این حمله بدون نیاز به مشتری، مزایای دیگر را نیز به ارمغان می آورد: رمزهای عبور نامعتبر غیر ممکن، از دست ندادن فریم های EAPOL به علت نقطه دسترسی که خیلی دور از جنایتکاران سایبری است، هیچ فرمت خروجی خاصی برای داده های نهایی وجود ندارد.

بیشتر مودم های جدید این آسیب پذیری را دارند

در حالی که محققان هنوز مطمئن نیستند که کدام فروشنده ها و چند مدل روتر این تکنیک در واقع بر روی آنها کار خواهد کرد، چشم انداز خئبی وجود ندارد: تمام شبکه های 802.11i/p/q/r با قابلیت های رومینگ فعال می توانند حساس به این حمله جدید باشند- و این شامل بیشتر روترهای جدیدی که وجود دارد می شود.

در حالی که این مورد دشوار به نظر می رسد، کاری که شما می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که تا جای ممکن امن باقی مانده اید تا زمانی که WPA3 از راه برسد، که در برابر این حمله ایمن است، موارد زیر می باشد:

استفاده از یک رمز عبور قوی: حتی با استفاده از این حمله، هکر باید رمز عبور شما را brute force کند. بنابراین یک رمز عبور قوی Wi-Fi را انتخاب کنید، یک رمز عبور واقعا قوی. هنگامی که در شک و تردید هستید، همیشه می توانید به یک نرم افزار مدیریت رمز عبور تکیه کنید تا کار را برای شما انجام دهد.

به روز رسانی روتر: به روز رسانی روتر خود به محض در دسترس بودن به روز رسانی. اگر یک روتر واقعا قدیمی دارید که دیگر به روز رسانی دریافت نمی کند، باید قطعا یکی از مدل جدید خریداری کنید – حداقل زمانی که روتر جدید WPA3 منتشر شد.

منبع : ارتباط امن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.