ردیابی کودکان با اینترنت اشیا

شرکت مخابراتی کره ی جنوبی ابزار جدیدی را برای ردیابی کودکان در بستر اینترنت اشیا عرضه کرد.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان، به نقل از «Zdnet»؛ شرکت اس کی تلکام (SK Telecom) کره ی جنوبی به تازگی برچسب هوشمندی را عرضه کرده است که از طریق شبکه اینترنت اشیا، موقعیت جغرافیایی کودکان و حیوانات را شناسایی می کند. این وسیله «SmartThings Tracker» نام داشته، ابعادی معادل، 42.1 در 42.1 در 11.9 میلیمتر دارد و وزن آن 24 گرم است. این وسیله توسط سامسونگ الکترونیک ساخته شده، ضدآب و گردغبار است.

ابزار مذکور از شبکه «LTE Cat-M1» اس. کی. تلکام در آپریل 2018 راه اندازی شده بهره می گیرد. این شبکه می تواند داده ها را با سرعت بسیار بالایی جا به جا کند. به علاوه این بستر به مصرف انرژی بسیار کمی احتیاج داشته، بر پایه شبکه های LTE حال حاضر عمل می کند. به همین دلیل نیازی به ایجاد زیرساخت تازه وجود نخواهد داشت.

محصول مذکور به والدین اجازه می دهد کودکان خود را از طریق تلفن های هوشمند ردیابی کنند؛ حتی اگر آنها در فاصله ای بسیار دور نسبت به منبع قرار داشته باشند. همچنین در این نوآوری از نوعی سیستم موقعیت یابی هیبردی استفاده شده است. این سیستم داده های موقعیت یاب جغرافیایی (GPS) و وای فای را بر پایه سیگنال های LTE می خواهند تا مکان کودکان را به شیوه ای دقیق تر تعیین کند.

به علاوه می توان ردیاب مورد بحث را به گونه ای تنظیم کرد که در هنگام ورود به مناطقی از پیش تعیین شده، پیام هشداری را به تلفن های هوشمند ارسال کند.

شرکت «Compatriot KT» نیز در اوایل سال میلادی جاری نیز ابزار مشابهی را در بستر شبکه NB-IoT عرضه کرد.

منبع : سایبریان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.